Opschoondag

NATIONALE OPSCHOONDAG IN HET VINKEVELD

GEPLAATS OP: 16.04.2014

Vrijdag 28 en zaterdag 29 maart hebben een paar extra handen het Vinkeveld voor een groot deel ontdaan van zwerfvuil. Vrijdag gingen zo'n 35 kinderen van De Jutter en De Hoffenne, getooid in een oranje hesje en voorzien van een grijper de wijk in om veel op straat gegooid afval op te 'prikken'.

De dag erna, zaterag 29 maart op de officiele opschoondag, was het de beurt aan iedereen uit de wijk om al het vuil te verzamelen.

Het was prachtig weer en helemaal geen straf om een uurtje hiermee bezig te zijn. De buit was totaal bijna tien zakken rommel waaronder veel sigaretten, blikjes, papier, plastic en niet te vergeten resten vuurwerk.

De gemeente had grijpers, handschoenen, hesjes, vuilniszakken en voor de kinderen een bioscoopbon van de Muze ter beschikking gesteld. Wijkvereniging Vinkeveld zorgde voor koffie met iets lekkers en voor de kinderen een pakje sap met een Liga koek.

Dat de wijk er nu zo schoon uitziet komt niet alleen door de prikaktie van afgelopen weekend maar ook door de Z-ambassadeurs. Zij ruimen hele jaar door, zomer en winter!, heel veel van het zwerfafval op in het Vinkeveld.