WANDEL MEE MET DE WIJKVERENIGING IN DE COEPELDUYNEN

GEPLAATS OP: 30.08.2015

Op donderdagavond 3 september organiseert de wijkvereniging een wandeling in de Coepelduynen onder begeleiding van Mark Kras, boswachter bij Staatsbosbeheer. Het wandelgebied Coepelduynen is net weer opgesteld na de jaarlijkse sluiting tussen half maart en half augustus.

Behalve veel soorten vogels en planten waaronder de Parnassia en het Hondskruid (orchideeensoort die groeit in Guytendel, een natte duinvallei) hopen we ook wat wild tegen te komen: Reeen en vossen. En die kans is groot tegen het vallen van de avond!

De wandeling begint om 19.00 uur bij de trap van Rinus, onder aan het duin.

Deze "struinwandeling" (er zijn geen paden in dit gebied) duurt een uur.

Men moet wel goed ter been zijn om op en af en door het mulle zand deze wandeling te kunnen maken. Vanwege de vele duinrozen en duindoornen die we tegen gaan komen is het aan te bevelen een lange broek en in ieder geval een paar stevige wandelschoenen te dragen.

De wandeling eindigt bij strandpaviljoen Take 2 aan de Astridboulevard. Daar nodigt de wijkvereniging u uit voor een kop koffie of thee en wat lekkers.

Iedereen boven de 12 jaar is welkom. Honden mogen helaas niet mee.

Er kunnen maximaal 20 personen mee. Inschrijven kan t/m dinsdag 1 september via een e-mail naar secretaris@wijkverenigingvinkeveld.nl o.v.v. naam, adres en aantal deelnemers. Deelnemers krijgen zo snel mogelijk bericht van ons.

Wie het eerst komt, wie het eerst maalt! Dus geef je snel op want vol is vol!

Deze wandeling door de Coepelduynen is gratis voor leden van de wijkvereniging.

Niet leden betalen 2 euro.

Neem fototoestel en verrekijker mee!