203/DSC_0058 (Small).JPG

THEMAAVOND DUURZAAM WONEN

GEPLAATS OP: 16.04.2016

Op 11 april j.l. organiseerde de wijkvereniging een thema avond over duurzaam wonen. Wethouder Marie Jose Fles openende de avond en gaf aan dat de gemeente veel waarde hecht aan duurzaamheid. Er zijn financiële middelen beschikbaar waar (in de vorm van subisdies) op termijn gebruik van gemaakt kan worden.

Eric Beckman van adviesbureau Beckman gaf uitleg over het energielabel en de diverse rekenmethodes die daarbij worden toegepast. Ook gaf hij tips hoe je met eenvoudige middelen al energiebesparende maatregelen kan nemen. Patrick van Schie van Putman installatiebedrijf gaf uitleg over de werking van warmtepompen en Jurgen Mutsaert van Zondag Solar energie nam iedereen mee in de wereld van de zonnepanelen.

Dat het onderwerp leeft bleek wel uit de vele vragen die zowel tijdens als na de presentaties werden gesteld.

Voor meer informatie zie: http://www.epa-certificaat.eu http://www.putman-installaties.nl/ http://www.zondag-solar.nl/