261/_DSC5338 (Small).JPG

EEN BIJZONDERE KERSTLUNCH IN HET VINKEVELD

GEPLAATS OP: 26.12.2017

Op 23 december j.l. organiseerden de wijkvereniging en de stichting Marhaba Welkom Noordwijk een kerstlunch voor in Noordwijk woonachtige vluchtelingen.

Stichting Marhaba organiseert al jarenlang diverse activiteiten voor en met vluchtelingen. Dit doen zij o.a. in samenwerking met voetbalvereniging Noordwijk, de gemeente Noordwijk en jongerenwerk Noordwijk. De wijkvereniging organiseert jaarlijks diverse activiteiten voor de inwoners van de wijk. Recentelijk werden er contacten gelegd tussen de stichting en de wijkvereniging en dat resulteerde uieindelijk in het gezamenlijk organiseren van een kerstlunch.

Het werd een bijzondere middag in de Wijkjutter. Er waren heerlijke hapjes, er werd veel gepraat, er werd gezongen en alles in een zeer warme en ontspannen sfeer. En toen de kinderen samen met de gitarist spontaan een lied ten gehore brachten, werd er hier en daar een traantje weggepinkt.

Wethouder Marie Jose Fles, dominee Janneke Nijboer en voorzitter van de werkgroep Samen voor Vrede Nick Duindam waren als gasten uitgenodigd en genoten eveneens van dit bijzondere samenzijn.

Al met al een zeer geslaagde middag daar in de Wijkjutter die zeker voor herhaling vatbaar is.