271/naamloos (Small).png

TONEEL SPEKTAKEL NAAST HET VINKEVELD

GEPLAATS OP: 08.04.2018

Bijgaande informatie hebben wij op verzoek van Kunstklank Noordwijk en als service naar onze wijkbewoners op onze website geplaatst. De wijkvereniging is echter verder niet betrokken bij de organisatie van dit evenement en kan derhalve ook niet aansprakelijk worden gesteld voor fouten in bijgaande informatie.

U heeft inmiddels wellicht al iets gehoord over de voorstellingen van KunstKlank van dit jaar. Deze zomer zal het Bamboe Theater Noordwijk worden gesitueerd op een unieke locatie, tussen Noordwijk Zee en Noordwijk Binnen. KunstKlank wil u als omwonenden graag goed op de hoogte houden van de plannen. Hieronder praktische informatie.

Voor meer info over de voorstellingen zelf verwijzen we u graag naar onze website www.kunstklank.nl.

Het Bamboe Theater Noordwijk zal geplaatst worden bij het Laantje, in de hoek tegen de duinrand aan. Er zal vanaf begin juni begonnen worden met de bouwwerkzaamheden. Die zullen voornamelijk overdag plaats vinden, tussen 9.00 en 17.00 uur en een enkele keer ook s avonds tot zonsondergang. De aanvoer van het materieel zal via het zandpad vanaf de Beeklaan gaan.

Voor parkeren (fiets en auto) kunnen bezoekers terecht bij de tennishal Vinkeveld (Laantje 33). Vanaf dat terrein is het ca. 500 meter lopen naar het theater. Verkeersregelaars wijzen de bezoekers richting het parkeerterrein en richting theater. Er mag niet geparkeerd worden aan t Laantje. Vrijwel de meeste bezoekers komen uit de nabije omgeving. We gaan de bezoekers zoveel mogelijk verzoeken lopend of met de fiets naar de voorstelling te komen. We verwachten dat er max. 50 autos per avond richting de voorstelling komen.

Vrijdag 6 juli is de opening van het theater. Die avond willen we bewoners uit de buurt graag uitnodigen om het theater als eerste van dichtbij te zien. Die avond vertelt Hein Verkade meer over de historie van de wijk Vinkeveld en Rene Korbee verzorgt een lezing over Isadora Duncan. De avond zal muzikaal omlijst worden door het Herman Bakker trio. Het theater heeft helaas niet genoeg capaciteit om deze avond alle bewoners van het Vinkeveld te laten plaats nemen, dus we nodigen in eerste instantie de direct omwonenden uit. Die krijgen een persoonlijke uitnodiging. Overige bewoners van het Vinkeveld zijn uiteraard ook van harte welkom en kunnen per mail laten weten als ze erbij willen zijn. Toegang gratis, maar OP=OP Hierover later meer.

De voorstelling ISADORA zal gespeeld worden van 12 t/m 21 juli. De cast repeteert in het theater van 7 t/m 12 juli.Woensdagavond 11 juli is de generale repetitie.

Op 15, 16, 18, 20 en 21 juli zijn er familievoorstellingen tussen 11.00 en 16.00 uur. We verwachten daar ca. 40 bezoekers per voorstelling. Maandag 16 juli zal het theater door een externe partij gebruikt worden (Sterren herdenkingsdienst olv Linda Janmaat) tussen 19.00 en ca. 21.30 uur.

Op 14, 15 en 21 juli zal er een ontbijtwandeling plaatsvinden tussen 9.00 en 12.00 uur. Hierbij is geen geluidsversterking of verlichting nodig. Bezoekers (max 50 per keer) zullen ontbijten op de locatie en vervolgens vanaf 10.00 uur het terrein verlaten en een georganiseerde route lopen door Noordwijk. De voorstellingen ISADORA starten om 21.15 uur en duren tot ca. 22.30 uur. Vooraf en na afloop van de voorstellingen kunnen bezoekers van de voorstellingen een hapje en drankje nuttigen op het terrein. Het terrein gaat om 19.00 uur open voor publiek en om 00.00 uur sluit het terrein. Het publiek zal hierdoor verspreid richting het theater komen en niet allemaal in 1 keer tegelijk.

Er zal dag- en nacht bewaking aanwezig zijn op het terrein. Het terrein ligt een stuk buiten de woonwijk, maar u zult wellicht meer geluid ervaren dan u normaal gesproken gewend bent. We vragen hiervoor uw begrip. We proberen alle overlast voor omwonenden zoveel mogelijk te voorkomen. Daarom repeteren we zoveel mogelijk onversterkt. Mocht u onverhoopt toch overlast ervaren, laat het ons dan weten. Dan kijken we hoe we het kunnen oplossen. Hiervoor kunt u contact opnemen met projectleider Sylvia van Stijn 06-502 77 777.

KunstKlank kijkt uit naar weer een bijzondere zomer in Noordwijk! Binnenkort start de kaartverkoop. We hopen u graag te zien tijdens een van de voorstellingen.