325/ei-profiel-2_4355774[1] (Small).jpg

AFSLUITING ROTONDE BEEKLAAN HERENWEG

GEPLAATS OP: 09.05.2019

De afsluting van de rotonde Herenweg Beeklaan is niet ongemerkt aan de wijk voorbij gegaan. Niet alleen een behoorlijk toename van verkeer, maar ook verkeersonveilige situaties. Inmiddels zijn er extra maatregelen genomen o.a. in de vorm van het plaatsen van extra borden.

Maar waarom moest de rotond nu in zij geheel afgesloten worden?

Om de wateroverlast bij hevige regenval terug te brengen heeft de gemeente besloten het riool aan te passen. De riolering van het hele Vinkeveld wordt nu ontsloten via een oversteek op de Beeklaan naar de Hyacinthstraat en vandaar via de Hogeweg naar de rioolwaterzuivering. Er wordt nu een bypass en extra buffer gemaakt dmv een nieuw riool rond 125 cm, welke vanaf Shell onder de nieuwe rotonde komt te liggen en dan rechtstreeks naar de Achterweg gaat. Dit nieuwe riool komt 4,5 meter onder de bestrating te liggen.

De gemeente heeft besloten om maar 1 keer overlast te veroorzaken en dit direct mee te pakken. Maar ook de veiligheid van de werknemers van de aannemer speelden hierbij een belangrijke rol. De rotonde en een gedeelte Beeklaan moet daarom 2 maanden dicht. Dus de vragen waarom bij de werkzaamheden in Voorhout het verkeer wel door kon en bij ons niet is hiermee wel beantwoord. We hebben nu 2 maanden een minder prettige verkeerssituatie .

De wateroverlast zal de komende decennia echter veel minder worden.