318/palet2.jpg

SCHILDERLES VOOR VOLWASSENEN

GEPLAATS OP: 20.03.2019

In samenwerking met Artvastgoedstyling organiseert de wijkvereniging een cursus schilderen. De cursus zal bestaan uit 4 lessen welke plaatsvinden op 9 en 16 april en 7 en 14 mei in de Wijkjutter aan het Uitvaltij 2 van 19.30 tot 21.30.

In deze 4 lessen leert u het opzetten van het onderwerp, een start met het toepassen van de perspectief regels, het mengen van de kleuren, verhoudingen leren zien en de compositie bepalen. We zetten het onderwerp, een stilleven eerst op met houtskool en onder begeleiding start u vervolgens met het schilderen. De vorderingen worden steeds besproken en er is veel ruimte voor persoonlijke aandacht.

De kosten zijn 40 euro p.p. per cursus. Het is helaas niet mogelijk om een deel van de cursus te volgen. In deze 40 euro zijn inbegrepen het gebruik van de (grote) schildersezels, de diverse kleuren verf, de diverse kwasten, de klemmen om de doeken mee vast te zetten en natuurlijk de koffie, thee (glaasje wijn voor de liefhebbers, maar pas aan het einde van de les!) en andere versnaperingen.

Maar uiteraard ook de professionele begeleiding door Marieke van Ellinkhuizen! Marieke heeft haar eigen design bureau, Artvastgoedstyling,en heeft gestudeerd aan de kunstacademie van Amsterdam. In februari heeft Marieke ook de bijzonder succesvolle cursus schilderles voor kinderen in samenweking met de wijkvereniging georganiseerd.

En uiteindelijk toasten we aan het einde van de cursus op het behaalde resultaat en kunnen de schilderijen worden tentoongesteld in onze wijkruimte en (indien gewenst) geplaatst worden op onze website en Facebook!

Maar om de cursus compleet te maken, verzoeken wij u ook zelf nog een paar kleine zaken aan te schaffen die uiteraard uw eigendom blijven. Een blok tekenpapier A4 of A3 om de eerste schetsen op te maken (tekenblok Action bv) en Canvasdoeken 30x40 of 30x25 (om te beginnen 2, wrs zijn 2 lessen nodig om een schilderij af te maken). Kwantum, Action en Xenos hebben doekjes voor een gunstige prijs.

De cursus zit vol. Maar bij grote belangstelling gaan we mogelijk nog een cursus organiseren. Geef u dus op via secretaris@wijkverenigingvinkeveld.nl en u krijgt z.s.m. bericht van ons..