420/Bonnikeplein.png

VERKEERSSITUATIE BONNIKEPLEIN

GEPLAATS OP: 18.02.2021

De wijkvereniging heeft bij de wethouder haar bezorgdheid uitgesproken omtrent de verkeerssituatie op en rond het Bonnikeplein.

De verbouwde en van een nieuw concept voorziene Albert Heijn zal zeker meer klanten gaan trekken dan nu al het geval is. Ook de bloemen- en fruitstal trekken veel klanten en de diverse afvalcontainers naast Albert Heijn worden ook zeer frequent bezocht. En dan hebben we het nog niet over alle kinderen die van en naar school gaan of worden gebracht en gehaald, en de bewoners zelf die uiteraard hun auto parkeren op het Bonnikeplein en ook in- en uitrijden.

De gehele infrastructuur voor zowel gemotoriseerd als niet gemotoriseerd verkeer op en rond het Bonnikeplein is daar echter niet op berekend. Iets dat in 2019 al door een projectteam is geconstateerd en vermeld in het rapport "Samen duurzaam op weg naar het Vinkeveld". In dit rapport staan diverse verbetervoorstellen die echter nog niet allemaal zijn uitgevoerd. Door de aanhoudende coronacrisis zijn een aantal van deze maatregelen alweer achterhaald en moet de gehele situatie opnieuw bekeken en besproken gaan worden.

De wijkvereniging heeft dan ook om een overleg met alle betrokken partijen gevraagd het liefst op korte termijn. Wij houden u op de hoogte!