451/Ipad film.jpg

VIDEOPROJECT SENIOREN IN NOORDWIJK

GEPLAATS OP: 27.01.2022

Wat vindt u belangrijk voor een seniorvriendelijk Noordwijk?

Senioren in Nederland wonen steeds langer thuis en daarom is het belangrijk om na te gaan wat er nu precies nodig is voor een seniorvriendelijke woonomgeving. In het voorjaar 2022 wordt er voor senioren (60+) uit de wijken Boerenburg en Vinkeveld in Noordwijk en senioren uit de Zilk een videoproject georganiseerd: deelname is gratis!

Wat is het idee?

Door mee te doen aan dit project leert u met behulp van een IPad te filmen en kiest u in duo's het onderwerp waarover u een film wilt maken. Er zijn zes bijeenkomsten in De Wieken in Noordwijk. Het daadwerkelijk filmen en opnames maken, vindt plaats in uw eigen wijk of dorp. De bijeenkomsten vinden plaats op vrijdagmiddagen, in de periode 11 maart t/m 15 april. Het is niet nodig om ervaring te hebben met filmen of het gebruik van een iPad, maar het is wel belangrijk om bij alle bijeenkomsten aanwezig te zijn. De resultaten laten we zien op een bijeenkomst met u als filmmakers, maar ook met de gemeente, Welzijn Noordwijk, Ouderenbonden en andere partijen.

Lijkt het u leuk.... om met andere buurman, buurvrouw of wijk/dorpsbewoners korte filmpjes te maken over een leeftijdsvriendelijke omgeving, of wilt u meer weten? Dan nodigen we u graag uit voor de informatiebijeenkomst op 18 februari 2022 om 14.00 uur. Deze bijeenkomst vindt plaats in De Wieken, Wassenaarsestraat 5 in Noordwijk.

Aanmelden

Voor meer informatie of aanmelden, kunt u telefonisch contact opnemen op de dinsdag tel: Tel. 06 -257 09 843, of een email sturen aan Margaret von Faber, Hogeschool Leiden: Faber.von.m@hsleiden.nl