Halloween

HALLOWEENFEEST IN HET VINKEVELD

GEPLAATS OP: 03.11.2013

Zaterdag 26 oktober vierde het Vinkeveld het Halloweenfeest. De wijkvereniging Vinkeveld begon om 12.00u samen met de vrijwilligers van het team van Bram en Anita met het opzetten van de tent van de vereniging. Bram en Anita hadden zich met hart en ziel voorbereid op dit evenement, zodoende was ondersteuning van de wijkvereniging voldoende om dit tot het grote succes te maken.

Op deze prachtige zonnige warme dag, verzamelden zich rond 14 uur een zestigtal prachtig verklede kinderen met hun ouders op het grasveld naast de Hoffenne. Daar ontvingen ze een kaartje met allerlei opdrachten die ze tijdens een puzzeltocht door de wijk moesten uitvoeren: o.a. blikjes gooien, blindemannetje, watjes met een rietje overnemen. Alles in de sfeer van Halloween.

Toen ze terugkwamen bij de tent was er voor de ouders koffie of thee en voor ieder kind een pakje drinken en een snoepje.

Daarna konden de kindereneen een pompoen uithollen, een tegeltje verven of zichzelf professioneel laten schminken. Om half 7 liepen alle heksjes, feetjes, poesjes mee in een lampionoptocht met muziek langs allerlei Halloweenattracties, waar soms rook aan te pas kwam maar ook enge figuren en geluiden een grote rol speelden.

Hierna was het tijd voor Trick and Treat (bij de deuren waar een lampje of een kaarsje brandde konden ze aanbellen voor een snoepje of mandarijntje).

De oudere jeugd kon daarna genieten en bibberen bij alle Halloweenacts die wijkbewoners voor hun huis opvoerden.

Anita Crispijn en Bram de Groot, samen met een groot aantal vrijwilligers waarvan er sommigen zelfs uit Belgiƫ kwamen en wijkvereniging Vinkeveld kijken met een heel goed gevoel terug op dit zeer succesvolle evenement!

Uiteraard veel dank aan de organisatoren, de vrijwilligers en de prachtig (soms angst aanjagend) aangeklede deelnemers.