Inbraak preventie

INBRAAKPREVENTIE

GEPLAATS OP: 21.10.2015

Een woninginbraak kan een grote impact hebben op uw gevoel van veiligheid. Er zijn vreemden in uw huis geweest, ze hebben aan uw bezittingen gezeten en misschien waardevolle spullen meegenomen. Helaas komt woninginbraak regelmatig voor, ook in de wijk Vinkeveld.

De politie doet er veel aan om inbrekers op te pakken. Maar zelf kunt u er met verschillende maatregelen voor zorgen dat inbreken in uw woning niet makkelijk is. De meeste inbrekers gaan voor een snelle buit. Hoe langer ze bezig zijn uw woning binnen te komen, hoe groter de kans dat ze het opgeven of gezien worden door buurtbewoners.

De politie zal komende periode extra controleren in verschillende woonwijken in Noordwijk. Zo hebben een aantal politieagenten door de wijk Vinkeveld gelopen op woensdagavond 14 oktober.

Bij 66 woningen heeft de politie die avond een folder door de brievenbus gegooid. Bij deze woningen brandde namelijk geen of nauwelijks verlichting waardoor duidelijk was dat bewoners niet thuis waren. Een ideale gelegenheid voor inbrekers om hun slag te slaan!

Bent u bewust van de veiligheid in en rondom uw woning?!?

Kijk voor preventietips op www.politie.nl/themas/woninginbraken.htm

Met vriendelijke groet,

Mark Vermeulen

Wijkagent Noordwijk