VERSLAG THEMA AVOND AED

GEPLAATS OP: 02.04.2015

Geslaagde thema avond over handelen met een AED.

De wijkvereniging Vinkeveld organiseerde weer haar jaarlijkse thema avond. Het thema dit jaar ging over het handelen met een AED (Automatische Externe Defibrillator) en hoe men kan reanimeren. De avond werd gepresenteerd door Lodwijk Slofstra en Bert de Gunst, beide werkzaam bij de van den Bergh Stichting waar zij o.a. het personeel instructie geven. De avond werd in samenwerking met het vrijwilligerssteunpunt Noordwijk georganiseerd.

Na de presentatie en de uitleg over reanimeren, stabiele zijligging en hoe om te gaan met de diverse andere situaties, was er gelegenheid om op een pop te oefenen met een AED.

Hier werd door de aanwezigen met veel enthousiasme en inzet aan deelgenomen. Na afloop waren er louter positieve reacties. Men was blij verrast te zien dat je met een korte instructie en eenvoudig te bedienen hulpmiddelen in staat bent om levens te redden!

Op de foto's Lodewijk Slofstra en deelnemers aan de oefening met de AED.