258/Scan_20171209 (2) (Small).png

KERSTLUNCH IN HET VINKEVELD VOOR VLUCHTELINGEN

GEPLAATS OP: 10.12.2017

De wijkvereniging en Stichting Marhaba Welkom Noordwijk organiseren op 23 december gezamenlijk een kerstlunch voor in Noordwijk woonachtige vluchtelingen. In totaal zijn er 25 vluchtelingen uitgenodigd waaronder diverse welke momenteel in het Vinkeveld wonen. Merendeel van deze vluchtelingen zijn in afwachting van een uitspraak over hun asielaanvraag en wachten in het verlengde daarvan ook op een gezinshereniging.

De stichting Marhaba Welkom Noordwijk organiseert al jarenlang activiteiten waarbij integratie tussen allochtonen en autochtonen centraal staan. De stichting werkt samen met o.a. Voetbalvereniging Noordwijk, de gemeente Noordwijk, de politie en jongerenwerk. En nu dus ook met de wijkvereniging Vinkeveld.

De kerstlunch vindt plaats in onze eigen ruimte aan het Uitvaltij 2 van 12.30 tot 15.00. Aan de lunch zal ook de familie Siaffa deelnemen, de statushouders welke eveneens aan het Uitvaltij wonen. Naast het gezamenlijk genieten van de lunch waarbij niet alleen de typisch Nederlandse lekkernijen maar ook lekkernijen uit het buitenland geserveerd gaan worden, is er ook volop gelegenheid met elkaar te praten, ervaringen uit te wisselen en naar muziek te luisteren.

Wij streven er naar om dit een jaarlijks terugkomende gebeurtenis te laten zijn.