301/ondernemerscafe vinkeveld 1 foto pixabay - vrij gebruik (Small) - kopie.jpg

ONDERNEMERSCAFE GESLAAGD

GEPLAATS OP: 23.01.2019

Dertien ZZP'ers en freelancers bezochten dinsdag 22 januari 2019 het eerste Ondernemers cafe Vinkeveld. In wijkgebouw De Wijkjutter maakten ondernemers in informele sfeer kennis met elkaar en werd informatie uitgewisseld en ervaringen gedeeld. "Een geslaagde avond" luidt het oordeel van de deelnemers.

Na een voorstelronde van wijkverenigingsvoorzitter Martin Bruchner en de dertien ondernemers was het woord aan Cees van Wijk, voorzitter van de Noordwijkse Ondernemersvereniging NOV. Hij schetste een beeld van de NOV en wat deze vereniging voor (kleine) ondernemers in Noordwijk kan betekenen.

Na de pauze werd de ondernemersquiz gespeeld, met daarin uiteenlopende vragen over onder meer pensioen, adverteren en social media. Over een aantal onderwerpen uit de quiz werd verder gediscussieerd. Aan bod kwamen arbeidsongeschiktheid, broodfonds en belastingaangifte.

Het officiele deel van de avond werd besloten met een inventarisatie van gouden tips voor startende ondernemers. Al snel stonden tien aanbevelingen op papier. Van 'durf nee te zeggen', 'focus op wat je leuk vindt en waar je goed in bent', 'durf risico's te nemen' tot 'blijf jezelf door ontwikkelen' en 'zorg voor een financiële buffer'.

Na afloop bleef het nog lang gezellig in het Ondernemers cafe. Onder het genot van een drankje en versnaperingen maakten de ondernemers uitgebreider kennis met elkaar. Twee deelnemers gingen niet alleen met een verse dosis kennis en ervaring de deur weer uit, maar wonnen bij de loterij ook nog een prijsje: een kappersbon, beschikbaar gesteld door Desiree Loonen de Jong en het rodekattenboek 'Van keizer tot kroeltroel' van Sybylle Kroon.

Martin Bruchner, voorzitter van Wijkvereniging Vinkeveld, en initiatiefnemers Edwin Pijpe en Sybylle Kroon kijken tevreden terug op de eerste editie van het Ondernemers cafe. Plannen voor volgende edities worden de komende tijd uitgewerkt.