339/Duin 6 (Small).jpg

VERSLAG DUINWANDELING

GEPLAATS OP: 20.09.2019

Het is al weer een paar weken geleden, maar bij deze toch nog een kort verslag van de duinwandeling welke 2 septmeber j.l. door de wijkvereniging wer georganiseerd.

Onder leiding van de enthousiaste boswachter Mark Kras liepen zo'n 20 mensen mee om van alles te horen over de flora en fauna in de Coepelduynen. Om 19 uur begon de wandeling bij de trap van Rinus en aan de foto’s is te zien wat voor bijzondere planten daar groeien.

Neem het verhaal van de Duinster. Het plantje oogt dood maar zodra er iets van water op komt, verandert de kleur meteen van geel naar groen. En het Mac Donaldsplantje, ofwel het Cheddar Kaasplantje (officieel geel Walstro). Mac Donalds gebruikte de Cheddar kaas voor hun Cheeseburger. Door deze bloem kreeg de kaas zijn gele kleur.

Ook zien we een foto van bijenholletjes die in de duinen gemaakt worden. Dat zijn de gaatjes waarvan we zeggen: wat zijn dat?

Na afloop, een kleine 2 uur later werd er nog gezellig nagepraat met een kopje koffie/thee en appeltaart.