398/20200917_151514.jpg

ONDERTEKENING OVEREENKOMST VEILIG EN DUURZAAM ONDERWEG IN HET VINKEVELD

GEPLAATS OP: 20.09.2020

Afgelopen donderdag 17 september vond in aanwezigheid van wethouder Ter Hark en diverse andere genodigden, de formele ondertekening plaats van het uitvoeringsplan "Samen Duurzaam en Veilig op weg naar de Schoolomgeving van Vinkeveld".

Dit uitvoeringsplan was begin dit jaar defintief geworden, maar door de corona crisis was er van een ondertekening nog niets gekomen.

Voorafgaand aan de ondertekening werd de nieuwe ingang naar de Hoffene aan het Invaltij officieel geopend door wethouder Ter Hark. Het verplaatsen van de ingang is een van de maatregelen welke in het uitvoeringsplan staan om de verkeersveiligheid voor met name de schoolgaande kinderen in de wijk te vergroten.

Nadat wethouder Ter Hark namens de gemeente, Martin Bruchner namens de wijkvereniging, Ingrid Luk namens de Hoffene, Leonie Rietkerk namens de Jutter en vertegenwoordigers van Politie, Veilig Verkeer Nederland en Holland-Rijland het uitvoeringsplan hadden ondertekend, werd er een Nijntje stoeptegel aan de Jutter overhandigd. Een aantal van deze stoeptegels zullen de komende week op diverse plaatsen rond de scholen in het trottoir worden gelegd.

De wijkvereniging en de gemeente gaan nu samen een plan opstellen om verdere uitvoering van dit uitvoeringsplan te verwezenlijken.

Voor de inhoud van het plan, klik hier

Van de voortgang houden wij u uiteraard op de hoogte!