424/wegwerkzaamheden-aan-N207.jpg

WEGWERKZAAMHEDEN IN HET VINKEVELD

GEPLAATS OP: 07.04.2021

De komende tijd gaan er een aantal wegwerkzaamheden plaatsvinden die de verkeersveiligheid in de wijk moeten gaan verhogen. Deze werkzaamheden vloeien voort uit het in 2020 opgestelde verkeersplan voor een verkeersveiliger Vinkeveld.

Op het Hoogtij tussen de uitritten van het Uitvaltij/Springtij en het Bonnikeplein, zal een verkeersdrempel aangelegd worden. Op dit stukje Hoogtij wordt helaas regelmatig te hard gereden.

Op Uitvaltij zal ook een verkeersdrempel aangelegd gaan worden. Alhoewel dit een woonerf is, wordt er op dit stukje ook behoorlijk hard gereden. In het verleden lagen hier ook drempels maar deze zijn om onbekende redenen weggehaald.

De rotonde Bonnikeplein-Beeklaan wordt binnenkort een voorrangsrotonde voor fietsers en voetgangers. De exacte datum voor de uitvoering van de hiervoor noodzakelijke werkzaamheden wordt nog door de gemeente gecommuniceerd.

Tegelijkertijd zal de woonerfgrens op de 3-sprong Bonnikeplein-Noordhoren naar voren worden gebracht. Daarmee gaat het voorste stukje Noordhoren ook onder de woonerfregels vallen.

En als laatste wordt het fietspad bij de kruising Tolhoren-Herenweg voorrang gemaak. Wanneer dit exact gaat plaatsvinden is nog niet bekend maar zal niet al te lang gaan duren.