464/wilgen.jpg

11 MAART BOOMPLANTDAG

GEPLAATS OP: 18.02.2023

Vinkeveld boomplantdag, Zaterdag 11 maart.Het plan is dan om i.s.m. de gemeente, drieëndertig jonge Wilgen te planten langs het voetpad tussen de Deining/Zwin en het Laantje. Het Vinkeveld 'adopteert' deze bomen, dus gaan we ze ook bijhouden, we zoeken nog enthousiaste wijkbewoners die dit regelmatig willen doen en mogelijk meer willen doen met onze groenacties in onze wijk.

Dit is één van de actiepunten uit het door de wijkvereniging opgestelde: 'Bomen Herstel Plan'!

Met de aanplant van deze knotwilgen dragen we niet alleen bij aan verbetering van de biodiversiteit (de knotwilg is één van de belangrijkste bomen daarbij), we maken ook de entreé van onze wijk een stuk fraaier en aantrekkelijker.

Het planten:
Het idee voor 11 maart is om te verzamelen op de hoek van het Zwin/Deining, om te starten met 'koek & zopie' (koffie etc.) om 9:30. Daarna zullen we o.l.v iemand van de gemeente de bomen gaan planten Er zal een mogelijk vooraf een persmomentje zijn, waar wat foto's genomen zullen worden.

Dit is een leuke groenactiviteit voor jong én oud. We beginnen met een uitleg. Het is nog winter, trek dus wat warms aan, bijv. warme oude (regen)kleding en handschoenen. En denk ook aan laarzen of hoge schoenen want dit stuk grond wordt nog veel gebruikt als een hondenuitlaatstrook.

Grondboren en andere benodigde materialen zullen door de gemeente worden geleverd.

Klik HIER voor de aanmelding 'Vinkeveld boomplant dag' op 11maart.

Kun je niet deelnemen op 11 maart, maar wil je wel je handen uit de mouwen steken voor een groener Vinkeveld? We onderzoeken of we een app-groep 'Groene Handjes Vinkeveld' kunnen starten voor vergelijkbare initiatieven. Dus als je hiertoe bereid bent: