482/01_CGE-Flyer_voorzijde-copped.jpg

LEEFSTIJLAKKOORD CURSUS

GEPLAATS OP: 20.04.2024

Cursus ‘Gezonder eten; van weten naar doen’

Op 14 en 28 mei kunnen bewoners van de gemeente Noordwijk gratis deelnemen aan de cursus organiseert cursus ‘Gezonder eten; van weten naar doen’ bij Wijkvereniging Vinkeveld. Tijdens deze cursus krijgen deelnemers inzicht in hun eetgedrag en handvatten om dit te veranderen.

Veel mensen weten in grote lijnen wel wat gezond eten is, maar het lukt hen niet om dat te doen. “Dat komt doordat we het merendeel van onze voedingskeuzes onbewust maken. Veelal uit gewoontegedrag en verleidingen. Als je gezonder wilt eten, is inzicht in je onbewuste gedrag en hoe je dit kunt veranderen belangrijk.” Vertelt Isabelle Groenstege, voedingsdeskundige van My FoodStyle. “Als je begrijpt waardoor je bepaalde voedingsmiddelen eet, kun je weloverwogen keuzes maken”, vult Huisarts Ferry van Harn van Huisartsenpraktijk Vinkeveld aan.

De cursus bestaat uit 2 avonden; op 14 en 28 mei van 19:30 tot 22:00 uur bij de Wijkjutter (Uitvaltij 2 in Noordwijk). Via subsidie vanuit het leefstijlakkoord van de Gemeente Noordwijk, wordt deze cursus gratis aangeboden aan inwoners van de gemeente Noordwijk. Ook bewoners van buiten het Vinkeveld zijn welkom.

Aanmelden is vereist en dat kan via secretaris@wijkverenigingvinkeveld.nl.

Wees er snel bij want er is een beperkt aantal stoelen. Het is de bedoeling dat je beide avonden deelneemt. Mocht je op slechts één avond kunnen deelnemen, dat zetten we je op de reservelijst.

Mocht je willen deelnemen, maar kun je niet op deelnemen op 14 en 28 mei? Op 1 en 15 oktober wordt de cursus ook gegeven in de Bibliotheek in Noordwijkerhout (Herenweg 2).